Hvordan indbetaler du til AP Pension?
Virksomheden indbetaler hver måned til AP Pension via Nets uden forudgående opkrævning.
For virksomheder, som ikke selv har mulighed for elektronisk indberetning af pensionsbidrag, tilbyder AP Pension indbetaling via AP PensionsIndberetning.
Her indberettes en fil med lønoplysninger hver måned til AP Pension, læs evt. mere på pensionsindberetning.dk
Vær opmærksom på, at AP PensionsIndberetning kræver, at der oprettes en NETS-aftale i virksomhedens pengeinstitut.
Det er virksomhedens ansvar, at AP Pension modtager korrekte og fyldestgørende oplysninger om de omfattede medarbejdere. AP Pension kan ikke gøres ansvarlig for eventuelle krav medarbejderen måtte have, hvis virksomheden ikke overholder forpligtelserne i aftalen, herunder manglende eller for sen tilmelding, indberetning af oplysninger eller indbetaling af pensionsbidrag.
Vejledning: Sådan indbetaler du til din pension
Manuel overførsel af pensionsbidrag
Har en virksomhed behov for manuelt, at overføre et pensionsbidrag for en medarbejder til os, hvis det for eksempel er fejlet i lønkørslen, kan beløbet overføres direkte til os.